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Angry Birds - testers needed !

C, C++, ASM...

Re: Angry Birds - testers needed !

Message non lude SlyVTT » 30 Nov 2022, 20:43

Dubs a écrit:Bonjour à tous

je cherche du monde pour tester un version béta de mon adaptation d'Angry Birds pour TI Nspire Cx II (elle doit passer sur la première, mais ça risque d'être trop lent)



Et bien Dubs rassure toi ca tourne vraiment pas mal sur la CX-I. Je viens de tester.
C'est certes moins fluide, par contre ca reste une très bonne expérience de jeu, pas trop de probleme.
Au pire, on doit pouvoir faire un coup de Nover si on trouve trop lent, mais franchement ca va.

Je me posais la question, tu as refait un moteur physique ou tu utilises une lib du genre box2d pour les collisions/crash de structures ?
Some works in progress :
The GUI Toolkit NF for nSpireMyShmup for fxCG-50Magic Light for Casio Graph 90+E
and
Magic Light for nSpire CX/CX-II
Simple Text Editor for nSpireOutRun for Casio Graph 90+E
95%
50%
100%
75%
100%
And more to come ... stay tuned
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Re: Angry Birds - testers needed !

Message non lude Dubs » 30 Nov 2022, 21:34

SlyVTT a écrit:
Et bien Dubs rassure toi ca tourne vraiment pas mal sur la CX-I. Je viens de tester.
C'est certes moins fluide, par contre ca reste une très bonne expérience de jeu, pas trop de probleme.
Au pire, on doit pouvoir faire un coup de Nover si on trouve trop lent, mais franchement ca va.

Je me posais la question, tu as refait un moteur physique ou tu utilises une lib du genre box2d pour les collisions/crash de structures ?


Ah cool, pour la cx I. Je n'ai toujours pas pris le temps d'essayer....

J'utilise Chipmunk, un moteur physique 2d open source
http://chipmunk-physics.net/
Je suis tombé dessus par hasard, il passe la compilation du premier coup.
Je m'étais dis qu'adapter angry birds ne devait pas être trop compliqué avec...
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Re: Angry Birds - testers needed !

Message non lude Adriweb » 30 Nov 2022, 21:40

Rigolo, c'est le moteur de physique aussi dispo officiellement en Nspire Lua :)
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Re: Angry Birds - testers needed !

Message non lude Dubs » 15 Déc 2022, 13:15

Hello

here are all the texts used in the game,
if someone can quickly check that I haven't made a mistake (my English is a little rusty) that will be nice.
thank you in advance !

-- English --

"Keys"
"-- CURSOR & SELECTION --"
"TOUCHPAD,2,4,6,8 to move the cursor"
"5,ENTER to select or unselect block"
"hold down ctrl key to snap to a grid"
"hold down tab key to drag all blocks"
"del to remove selected block"
"-- BLOCK --"
"SHIFT to add a bird"
"VAR to add a pig"
"* to add a decorative element"
"/ to add a ground block"
"+ to add a destructible wooden block"
". to copy & paste selected block"
"7,9 to rotate the selected block"
"hold ctrl key down to rotate 45 deg"
"1,3 to change block shape"
"0,- to change block material / pig / bird"
"MENU to edit block properties"
"-- ZOOM & LEVEL --"
"( or ) to zoom in/out"
"hold down scratchpad key when using"
"touchpad to quickly move around"
"S to save level"
"L to load level"
"N to edit level label"
"hold down SPACE key to enable physic"
"ESC to exit editor"

"My Level"
"--- Points for stars ---"
"1 star : "
"2 stars : "
"3 stars : "
"Your level needs at least 1 pig and 1 bird"
"Your level needs at least one pig"
"Your level needs at least one bird"
"Max score (one bird used) : "
"ENTER : validate"
"ESC : cancel"
"LEFT RIGHT : change background"
"ESC : return to editor"
"ENTER : edit data"
"ESC : return to editor"

"Level description"
"ENTER : validate"
" ESC : cancel"

"Loading level for edition"
"Author"

"your TI does not have enough"
"free memory to load this level"
"bytes missing:"

"This level is not playable"
"It must have at least 1 bird and 1 pig"
"It must have at least 1 bird"
"It must have at least 1 pig"
"press ESC to return to the menu"
"or press E to edit this level"

"Before playing, please enter your name"
"Your name will be recorded"
"on the level files you create."
"ENTER : validate"
" ESC : cancel and quit"

"Realy delete this level?"
" Y : delete this level"
"ESC : cancel"

"Angry Birds ~ Ti-Nspire by Dub's"
"ARROWS / 2/4/6/8 : choose a level"
"ENTER / 5 : play it"
"E : edit level"
"CTRL + DEL : delete level"
"FLAG : change language"
"ESC : quit game"

"english selected"

"Keys"
"( or ) : toggle zoom in/out"
"--- Operate the slingshot ---"
"8 <-> 2 : change the angle"
"4 <-> 6 : increase/reduce power"
"5/SPACE/ENTER : shoot"
"--- During the flight ---"
"CTRL / DEL : activate the bird's specialty"
"TAB : next bird (or wait)"
"ESC : quit game, return to menu"

"Loading level"
"Author"
"Best score"

-- Français --

Bon, ici il ne devrait pas y avoir de faute(s).



"Les touches"
"-- CURSEUR & SELECTION --"
"TOUCHPAD,2,4,6,8 deplacer le curseur"
"5,ENTER {de}selectionner un bloc"
"maintenir ctrl pour aligner sur 1 grille"
"maintenir tab pour deplacer"
"tous les blocs"
"del pour supprimer le bloc selectionne"
"-- BLOCS --"
"SHIFT pour ajouter un oiseau"
"VAR pour ajouter un cochon"
"* pour ajouter une decoration"
"/ pour ajouter un bloc de fond"
"+ pour ajouter un bloc en bois"
". pour copier & coller la selection"
"7,9 pour tourner la selection"
"maintenir ctrl pour tourner de 45 deg"
"1,3 pour changer la forme du bloc"
"0,- pour changer le materiel du bloc"
"bois,verre,pierre,cochon,oiseau"
"MENU pour editer les proprietes du bloc"
"-- ZOOM & NIVEAU --"
"( ou ) pour reduire/agrandir le zoom"
"maintenir scratchpad en utilisant le"
"touchpad pour un deplacement rapide"
"S pour sauver le niveau"
"C pour charger le niveau"
"N pour editer le libelle du niveau"
"maintenir SPACE pour activer la physique"
"ESC pour sortir de l'editeur"

"Mon niveau"
"--- Points pour debloquer les etoiles ---"
"1 etoile : "
"2 etoiles : "
"3 etoiles : "
"Il manque au moins 1 cochon et 1 oiseau"
"Il manque au moins 1 cochon"
"Il manque au moins 1 oiseau"
"Score maxi (avec 1 seul oiseau) : "
"ENTREE : valider"
"ESC : annuler"
"GAUCHE ou DROITE : changer de fond"
"ESC : retourner a l'editeur"
"ENTREE : editer"
"ESC : retourner a l'editeur"

"Description du niveau"
"ENTREE : valider"
" ESC : annuler"

"Chargement du niveau pour edition"
"Auteur"

"votre TI n'a pas assez de memoire"
"libre pour charger ce niveau"
"il manque (octets) :"

"Ce niveau n'est pas jouable"
"Il doit avoir au moins 1 cochon, 1 oiseau"
"Il doit avoir au moins un oiseau"
"Il doit avoir au moins un cochon"
"appuyez sur ESC pour revenir au menu"
"ou appuyez sur E pour editer ce niveau"

"Avant de jouer, merci de saisir votre nom"
"Votre nom est enregistre"
"dans les niveaux que vous creez."
"ENTREE : valider"
" ESC : refuser et quitter"


"Supprimer reellement ce niveau ?"
" O : supprimer ce niveau"
"ESC : annuler"

"Angry Birds ~ Ti-Nspire par Dub's"
"FLECHES / 2/4/6/8 : choisir un niveau"
"ENTER / 5 : jouer"
"E : editer le niveau"
"CTRL + DEL : supprimer le niveau"
"FLAG : changer de langue"
"ESC : quitter"

"francais selectionne"

"Les touches"
"( ou ) : changer le zoom"
"--- Manipuler le lance pierre ---"
"8 <-> 2 : changer l'angle"
"4 <-> 6 : plus ou moins de puissance"
"5/ESPACE/ENTREE : tirer"
"--- Pendant le vol ---"
"CTRL ou DEL : pouvoir special de l'oiseau"
"TAB : passer au prochain oiseau"
"ESC : quitter le jeu, retourner au menu"

"Chargement du niveau"
"Auteur"
"Meilleur score"
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Re: Angry Birds - testers needed !

Message non lude Shadow » 15 Déc 2022, 13:37

Hey @Dubs
You should check this out; viewtopic.php?t=25933&p=270086 ;)
Nouveau sur le site, Anonymous ? Avant de poster sur le chat et sur le forum, n'oubliez pas de lire les règles. En cas de problème, vous pouvez m'envoyer un message, je réponds rapidement.


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Re: Angry Birds - testers needed !

Message non lude TIny_Hacker » 15 Déc 2022, 15:15

Dubs a écrit:Hello

here are all the texts used in the game,
if someone can quickly check that I haven't made a mistake (my English is a little rusty) that will be nice.
thank you in advance !

-- English --

"Keys"
"-- CURSOR & SELECTION --"
"TOUCHPAD,2,4,6,8 to move the cursor"
"5,ENTER to select or unselect block"
"hold down ctrl key to snap to a grid"
"hold down tab key to drag all blocks"
"del to remove selected block"
"-- BLOCK --"
"SHIFT to add a bird"
"VAR to add a pig"
"* to add a decorative element"
"/ to add a ground block"
"+ to add a destructible wooden block"
". to copy & paste selected block"
"7,9 to rotate the selected block"
"hold ctrl key down to rotate 45 deg"
"1,3 to change block shape"
"0,- to change block material / pig / bird"
"MENU to edit block properties"
"-- ZOOM & LEVEL --"
"( or ) to zoom in/out"
"hold down scratchpad key when using"
"touchpad to quickly move around"
"S to save level"
"L to load level"
"N to edit level label"
"hold down SPACE key to enable physic"
"ESC to exit editor"

"My Level"
"--- Points for stars ---"
"1 star : "
"2 stars : "
"3 stars : "
"Your level needs at least 1 pig and 1 bird"
"Your level needs at least one pig"
"Your level needs at least one bird"
"Max score (one bird used) : "
"ENTER : validate"
"ESC : cancel"
"LEFT RIGHT : change background"
"ESC : return to editor"
"ENTER : edit data"
"ESC : return to editor"

"Level description"
"ENTER : validate"
" ESC : cancel"

"Loading level for edition"
"Author"

"your TI does not have enough"
"free memory to load this level"
"bytes missing:"

"This level is not playable"
"It must have at least 1 bird and 1 pig"
"It must have at least 1 bird"
"It must have at least 1 pig"
"press ESC to return to the menu"
"or press E to edit this level"

"Before playing, please enter your name"
"Your name will be recorded"
"on the level files you create."
"ENTER : validate"
" ESC : cancel and quit"

"Realy delete this level?"
" Y : delete this level"
"ESC : cancel"

"Angry Birds ~ Ti-Nspire by Dub's"
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"ENTER / 5 : play it"
"E : edit level"
"CTRL + DEL : delete level"
"FLAG : change language"
"ESC : quit game"

"english selected"

"Keys"
"( or ) : toggle zoom in/out"
"--- Operate the slingshot ---"
"8 <-> 2 : change the angle"
"4 <-> 6 : increase/reduce power"
"5/SPACE/ENTER : shoot"
"--- During the flight ---"
"CTRL / DEL : activate the bird's specialty"
"TAB : next bird (or wait)"
"ESC : quit game, return to menu"

"Loading level"
"Author"
"Best score"


These look correct! However, I would make some small changes:

"hold down SPACE key to enable physic" -> "hold down SPACE key to enable physics"
"Loading level for edition" -> "Loading level to edit"
"Realy delete this level?" -> "Do you really want to delete?"
"CTRL / DEL : activate the bird's specialty" -> "CTRL / DEL : activate the bird's ability"

Everything else is correct :)
-- TIny_Hacker

You thought there was something else? Nope, just a boring signature 😉
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Re: Angry Birds - testers needed !

Message non lude Dubs » 15 Déc 2022, 18:51

Many thanks !
the next beta version is coming very soon
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Re: Angry Birds - testers needed !

Message non lude Dubs » 16 Déc 2022, 13:09

I updated the file, the beta version now supports explosions!
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