Page 4 sur 21

Re: Présentation du Project Builder avec compilateur C en li

Message non luPosté: 13 Avr 2016, 21:51
de MateoConLechuga
http://ce-programming.github.io/documentation/ has been available for quite some time, but seeing as the amount of other things that are going on; I've been really limited in what I can add to it. Any help would be much appreciated :)

Re: Présentation du Project Builder avec compilateur C en li

Message non luPosté: 13 Avr 2016, 21:54
de Adriweb
Yeah, I don't think there will be lots of things specific to the Project Builder itself (like, its interface?). The rest will/is standard (CE) C, which has a documentation website already (open on github, and public link as given by Mateo).
However, I do plan to integrate some header/documentation/help directly in the project builder itself one way or the other.

Re: Présentation du Project Builder avec compilateur C en li

Message non luPosté: 24 Avr 2016, 19:57
de Adriweb
A lot of good things happened to the libraries recently, including new features and improvements \o/
I'll have to update the toolchain etc. on the Project Builder, hopefully very soon :)
Pas mal de bonnes choses ont été faites sur les bibliothèques, avec des nouvelles fonctionnalités et améliorations \o/
Il va falloir que je mette à jour le Project Builder, espérons-le très bientôt :)


MateoConLechuga a écrit:The graphics library has been updated to v3, with numerous bug fixes and additions suggested from all of you awesome people here :) It fixes some bugs with clipped sprites, monospace font, and a few minor things, including crazy optimizations of sprite and other routines. Here is also a list of some new functions, of which you will find descriptions of in the header file:

Code: Tout sélectionner
gc_ClipCircle();
gc_ClipLine();
gc_ClipDrawBGTilemap();
gc_ClipDrawFGTilemap();
gc_NoClipDrawBGTilemap();
gc_NoClipDrawFGTilemap();
gc_TilePtr();
gc_TilePtrMapped();
gc_LZDecompress();


As you may have noticed, tilemapping support for multiple drawn tilemaps has also been added, along with a demo program (screenshot below) for your enjoyment. gc_LZDecompress is useful for decompressing sprites using ConvPNG 'lz77' compression mode. Clipped lines and Clipped circles have also been added, and greatly improved by at least 5x speedup. Enjoy, and don't forget to report any bugs! :D

For those who are interested, foreground and background tile maps can use 255 as a placeholder index. If thise number is used in a tilemap, it will simply be skipped over to allow for faster rendering times. The tilemap below renders at about 34 fps using the clipped sprite routine, and 44 fps using the unclipped version. It doesn't use direct key input, rather os_GetCSC(), which makes it quite a bit slower than it could be :)

Download link:
https://github.com/CE-Programming/libraries/releases/latest

Tilemap demo:
Image

Graphics test:
Image

Re: Présentation du Project Builder avec compilateur C en li

Message non luPosté: 30 Mai 2016, 22:47
de Adriweb
J'ai mis à jour le Project Builder avec la dernière toolchain et les libraries :)
Cf. la v4.7 ici: https://github.com/CE-Programming/toolchain et https://github.com/CE-Programming/libraries

Vous pourrez y lire les commits pour le détails des changements (performances, software breakpoint, graphc => graphx, etc.)

Re: Présentation du Project Builder avec compilateur C en li

Message non luPosté: 13 Juin 2016, 16:32
de Adriweb
Update mineure, avec meilleure gestion interne des erreurs de builds (et surtout lors d'un Build&Download) ce qui permet de ne pas avoir à envoyer le <form> en nouvel onglet (ce que certains navigateurs n'aimaient pas forcément)

Re: Présentation du Project Builder avec compilateur C en li

Message non luPosté: 24 Juin 2016, 20:09
de Adriweb
Update mineure aujourd'hui, avec principalement des changements/améliorations de l'interface, notamment en passant des choses de la sidebar de droite dans celle de gauche, et en gagnant de la place ici et là.

... update préparant le terrain à la mise en place de l'émulateur intégré au PB ;)

Re: Présentation du Project Builder avec compilateur C en li

Message non luPosté: 24 Juin 2016, 20:11
de critor
Adriweb a écrit:... update préparant le terrain à la mise en place de l'émulateur intégré au PB ;)

:bj: :D

Re: Présentation du Project Builder avec compilateur C en li

Message non luPosté: 24 Juin 2016, 20:17
de Wistaro
Adriweb a écrit:Update mineure aujourd'hui, avec principalement des changements/améliorations de l'interface, notamment en passant des choses de la sidebar de droite dans celle de gauche, et en gagnant de la place ici et là.

... update préparant le terrain à la mise en place de l'émulateur intégré au PB ;)



Aaah cool! :bj:

Re: Présentation du Project Builder avec compilateur C en li

Message non luPosté: 24 Juin 2016, 23:27
de Adriweb
Pas encore fini, mais je n'en suis pas très loin:
Image

Re: Présentation du Project Builder avec compilateur C en li

Message non luPosté: 25 Juin 2016, 11:44
de Ti64CLi++
Waouh, ce serait en effet vraiment intéressant de pouvoir tester en ligne. Bonne chance :bj: