π
<-
Chat plein-écran
[^]

Less than 1 Millisecond Timing

Pour TI-Nspire OS 3.0 ou ultérieur.

Less than 1 Millisecond Timing

Message non lude Brindlefly » 31 Mai 2015, 21:44

How can I run code at an interval of less than one millisecond? The Ti Lua API only allows me to use the timer event at an interval of greater than 10 milliseconds, or the timer.getMilliSecCounter() function which is still not a small enough interval.
Avatar de l’utilisateur
Brindlefly
Niveau 2: MI2 (Membre Initié)
Niveau 2: MI2 (Membre Initié)
Prochain niv.: 0%
 
Messages: 3
Inscription: 31 Mai 2015, 21:37
Genre: Non spécifié
Calculatrice(s):
MyCalcs profile

Re: Less than 1 Millisecond Timing

Message non lude pierrotdu18 » 31 Mai 2015, 21:49

You definitively can't.
Anyway, if you updated the screen quicker than 100Hz it wouldn't work as all the calculations would take more time than your period :p (and that's often the case with a period of 0.01 s only).
Dernière édition par pierrotdu18 le 31 Mai 2015, 21:50, édité 1 fois.
Bonjour
Avatar de l’utilisateur
pierrotdu18Premium
Niveau 15: CC (Chevalier des Calculatrices)
Niveau 15: CC (Chevalier des Calculatrices)
Prochain niv.: 40.5%
 
Messages: 975
Inscription: 07 Nov 2013, 20:18
Localisation: Paris V
Genre: Homme
Calculatrice(s):
MyCalcs profile
Classe: MP* Lycée Henri IV

Re: Less than 1 Millisecond Timing

Message non lude Brindlefly » 31 Mai 2015, 22:00

So is less than one millisecond timing a ndless feature? There are some registers in the Gameboy Classic that increment faster than a millisecond, which makes me believe that the emulators can update faster than a millisecond or they just convert that calculation to one done every millisecond.
Avatar de l’utilisateur
Brindlefly
Niveau 2: MI2 (Membre Initié)
Niveau 2: MI2 (Membre Initié)
Prochain niv.: 0%
 
Messages: 3
Inscription: 31 Mai 2015, 21:37
Genre: Non spécifié
Calculatrice(s):
MyCalcs profile

Re: Less than 1 Millisecond Timing

Message non lude pierrotdu18 » 31 Mai 2015, 22:04

Oh, all gets different if you use Ndless. The C/C++ languages don't work as Lua: in Lua you have a timer that updates every x seconds, and in C/C++ you have no timer, just a loop; so, it is way faster and you even sometimes have to slow it down :p
Dernière édition par pierrotdu18 le 31 Mai 2015, 22:04, édité 1 fois.
Bonjour
Avatar de l’utilisateur
pierrotdu18Premium
Niveau 15: CC (Chevalier des Calculatrices)
Niveau 15: CC (Chevalier des Calculatrices)
Prochain niv.: 40.5%
 
Messages: 975
Inscription: 07 Nov 2013, 20:18
Localisation: Paris V
Genre: Homme
Calculatrice(s):
MyCalcs profile
Classe: MP* Lycée Henri IV

Re: Less than 1 Millisecond Timing

Message non lude Brindlefly » 31 Mai 2015, 22:44

Darn, thanks for the help anyways.
Avatar de l’utilisateur
Brindlefly
Niveau 2: MI2 (Membre Initié)
Niveau 2: MI2 (Membre Initié)
Prochain niv.: 0%
 
Messages: 3
Inscription: 31 Mai 2015, 21:37
Genre: Non spécifié
Calculatrice(s):
MyCalcs profile


Retourner vers Nspire-Lua

Qui est en ligne

Utilisateurs parcourant ce forum: Aucun utilisateur enregistré et 6 invités

-
Rechercher
-
Social TI-Planet
-
Sujets à la une
Comparaisons des meilleurs prix pour acheter sa calculatrice !
Aidez la communauté à documenter les révisions matérielles en listant vos calculatrices graphiques !
Phi NumWorks jailbreak
123
-
Faire un don / Premium
Pour plus de concours, de lots, de tests, nous aider à payer le serveur et les domaines...
Faire un don
Découvrez les avantages d'un compte donateur !
JoinRejoignez the donors and/or premium!les donateurs et/ou premium !


Partenaires et pub
Notre partenaire Jarrety Calculatrices à acheter chez Calcuso
-
Stats.
1040 utilisateurs:
>1006 invités
>29 membres
>5 robots
Record simultané (sur 6 mois):
6892 utilisateurs (le 07/06/2017)
-
Autres sites intéressants
Texas Instruments Education
Global | France
 (English / Français)
Banque de programmes TI
ticalc.org
 (English)
La communauté TI-82
tout82.free.fr
 (Français)